Tussenstop op Bali

19 september 2022 - Sanur, Indonesië

De tropische warmte en vochtigheid in Bangkok hebben we verruild voor koeler weer op Bali. Op het vliegveld in Den Passar hebben we dankbaar gebruik gemaakt van de rij voor senioren. We behoren echt tot de oudste reizigers, zoveel mensen met grijze haren zijn er niet. We kwamen goed door de Corona controle heen door onze 4 geprinte Corona certificaten te tonen. Eigenlijk hadden we een Indonesische App moeten gebruiken en ons moeten registreren bij het Ministerie van gezondheid, maar na uren prutsen was dat ons niet gelukt. Uiteindelijk vroeg niemand naar deze App.

In Bangkok draagt iedereen een mondkapje. Ook op het vliegveld op Bali is het verplicht. Daarbuiten, hier in Sanur, zien we geen mondkapjes meer. Ons hotel heeft nog wel overal waarschuwingen voor Corona geplaatst. Elke medewerker moet 2 maal per dag zijn temperatuur meten. Bij de ingang hangt trots de mededeling dat de gemiddelde temperatuur van de staf 36,7 C was de afgelopen week. Heel geruststellend..

Tot nog toe hebben we niet veel gedaan. Ik heb de boulevard afgelopen en we hebben gesnorkeld -geen vis- gezien! We eten op het strand en discussiëren samen of de lokale kok of Henk lekkerder Indonesisch kan koken. Morgen gaan we richting Flores.

1. Johanna S.:
    19 september 2022
    Heel leuk om jullie reis te volgen, Els.
    Hier is de herfst begonnen. Veel regenbuien en mooi licht.
  2. Bep:
    19 september 2022
    Goeie reis verder. En …. op naar Flores.! Liefs en tot het volgende reisverhaal.
  3. Sandra:
    24 september 2022
    Hallo Els, leuk dat je de link met aanmelding hebt doorgestuurd!
    Anders hebben we bij thuiskomst minimaal 2 boekenclubs nodig om al je verhalen te horen :-).
    Het klinkt allemaal heel bijzonder, volgens mij heeft Henk een mooie route uitgestippeld, goede reis verder, Sandra