Laatste verhaal: Koh Wai en Koh Mak

15 december 2022 - White Sand Beach, Koh Chang, Thailand, Thailand

Thaise eilanden zijn er in alle soorten en maten. Onze favoriet is Koh Wai, waar we verblijven in houten hutjes op palen. Er is geen verkeer, geen wifi, en slechts een paar uur elektriciteit per dag. Maar de palmen op het strand zijn prachtig, er is een goed restaurant, en je kan vanaf het strand mooi snorkelen.

Het hoogtepunt van afgelopen week was het weerzien met Michiel en Henry op Koh Mak! Een groter eiland, met WiFi en de mogelijkheid om mee te gaan met een duik- en snorkeltocht. We hebben duizenden vissen gezien, in allerlei kleuren. Ook veel nieuwsgierige vissen, die wel erg dichtbij kwamen.

Steeds meer Thailanders ontdekken hoe leuk snorkelen is. Zelfs als ze niet kunnen zwemmen, springen ze onbekommerd het water in. Met een zwemvest om, een snorkel op en de instructie om zich vast te houden aan een reddingsboei, sleuren de ‘snorkel masters’ maximaal drie Thais per reddingsboei door het water.

De reis zit er bijna op. Volgende week vliegen we terug naar huis. Finnair heeft de vlucht gewijzigd en we moeten nu een nachtje overblijven in Helsinki. Kunnen we alvast aan de kou wennen…..

Dit is onze laatste reisblog. Heel leuk dat zoveel mensen onze reisverhalen gelezen hebben. Dank voor alle reacties!

We wensen iedereen hele gezellige feestdagen en een gezond en avontuurlijk nieuwjaar!

Henk en Els

Ons huisje op Koh WaiParadise Resort op Koh WaiOns huisje op TK-Resort, Koh MakAankomst Michiel en Henry op Koh MakMichiel en Henry in duikpakkenOp het strandje voor ons Serenity Resort

1. Nienke Wokke:
    15 december 2022
    Het was leuk om jullie zo te kunnen volgen. Fijne dagen nog en een goede terugreis . Verheug me er op om jullie weer te zien
  2. Jannemiek:
    15 december 2022
    Goede reis, jullie alle vier.
  3. Tanne:
    15 december 2022
    Heb een veilige vlucht terug naar ons donkere en koude landje, heb fijne dagen en een goed begin van het nieuwe jaar/ Tot dan.
  4. Johanna S.:
    15 december 2022
    Heel fijn, jullie bondige verhalen en foto's.
    Wel thuis, fijne feestdagen en tot ziens.
    Johanna
  5. Trudy:
    15 december 2022
    Prachtig al die Thaise eilanden; en ook heerlijk snorkelen. Wij waren in 2001 op Ko Chang en snorkelden bij Ko Rang (wel een eind varen). Geniet nog van jullie laatste dagen, goede reis terug, fijne feestdagen en tot in het nieuwe jaar.
  6. Aafje:
    15 december 2022
    Het was steeds leuk om te lezen en alle foto’s te zien. Goeie reis terug en tot gauw! Groet, Aafje
  7. Bep:
    15 december 2022
    Jammer geen reisverhaal meer. Nog fijne dagen en tot volgende week. Goede terugreis. Zal wel wat wennen zijn in ons koude kikkerlandje. Liefs van ons.
  8. Paula:
    16 december 2022
    Wat hebben jullie een geweldige vakantie gehad! Ik heb genoten van de verhalen en foto's. WEL THUIS, fijne feestdagen en tot snel!
  9. Marianne:
    20 december 2022
    Bijna jammer dat jullie terug vliegen😜! Ik heb genoten van de verhalen en de mooie foto’s! Een hele goede terugreis gewenst. Gezellige feestdagen en hopelijk tot gauw!!