Costa Rica

4 maart 2024 - Guácima, Costa Rica

De witte stranden hebben we ingeruild voor groene valleien, tropische regenwouden en vulkanen. Costa Rica is een bijzonder land in de regio. Het is een stabiele democratie, heeft geen leger en toeristen uit de hele wereld komen voor de kleurrijke vogels, het beklimmen van vulkanen of zonnen aan het strand. Toerisme brengt geld in het laatje en Costa Rica is zuinig op haar natuur, hoewel uitdijende ananas- en bananenplantages steeds meer knabbelen aan de bossen.

De eerste paar dagen logeren we op een haciënda. We wandelen onbekommerd in de bosrijke omgeving en genieten van het groen. Plotseling passeren we een groot waarschuwingsbord met foto’s van 47 (!) slangen: giftige en niet-giftige…Henk maakt een foto van het bord. Handig als we gebeten worden, dan weten we meteen of we medische hulp moeten zoeken. Natuurlijk geen slang gezien, maar wel voorzichtiger geworden waar we onze voeten zetten.

Ondertussen hebben we ons aangesloten bij de Sawadee groepsreis Midden-Amerika. Dat betekent niet meer uitslapen of bedenken hoe we de dag gaan doorbrengen. Het betekent ook dat we in een korte tijd veel mooie plekken bezoeken en gidsen ons dieren en vogels aanwijzen, die we zelf nooit zouden hebben gezien. Tot nu toe bevalt dit reizen ons heel goed.

1. Maaike:
    Geniet!
  2. José Pauw:
    4 maart 2024
    Naast het spotten van vogels, waar jullie aardig in getraind zijn, krijg je ze ook nog op de foto, zelfs een kolibri! Mooie plaatjes.
  3. Bep:
    4 maart 2024
    Wat een mooie reis maken jullie. Mooie foto’s en prachtige vogels.
    Zijn het leuke mensen in de Sawadee groep?
    Het gaat goed met ons en met jullie huis.
    Liefs van ons💋
  4. Teuny Tukker:
    4 maart 2024
    Fijn om te zien heel bijzonder . Hier is de lente al in zicht.
  5. Marianne:
    4 maart 2024
    Klinkt allemaal prachtig! Schitterende vogels!
  6. Trudy:
    4 maart 2024
    Bijzondere foto's! Heel wat anders dan Aruba. Zo te zien puur natuur en jullie zullen vast nog veel meer mooie natuur te zien krijgen. Hier vandaag een echte lentedag en zowaar koffie gedronken op een strandterras in de zon. Veel plezier verder.
  7. Aafje:
    6 maart 2024
    Dat klinkt allemaal mooi, geniet ervan ! Jullie noteren toch wel alle nieuwe vogels in een vogelboek?
  8. Els Klinkert:
    23 maart 2024
    We hadden een vogelboek voor Bonaire en Aruba, en daarin hebben we inderdaad aangetekend welke vogels we zagen. Voor de landen in Midden-Amerika hebben we geen vogelboek mee. Er zitten een paar amateurfotografen in de groep die dol zijn op het maken van foto’s van vogels, maar ook zij hebben vaak geen idee om wat voor vogels het gaat. Dat wordt nog uitzoeken thuis.
  9. Nienke Wokke:
    8 maart 2024
    Prachtige foto's. Wat een mooie reis!

Jouw reactie