Bonaire

19 februari 2024 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Zon, wind, warmte en een relaxte atmosfeer, precies wat we nodig hadden. Uitrusten en snorkelen was het doel van ons verblijf op Bonaire. Dat lukt! De koraalriffen hebben veelal hun kleuren verloren, maar de vele kleurrijke vissen zijn mooi en nieuwsgierig. Soms een beetje te nieuwsgierig naar mijn zin. Bij Klein Bonaire, een eiland voor de kust, zijn de mooiste koralen en op het land zelf bedelen leguanen om brood.

Het landschap is verrassend divers. In het noorden wanen we ons in zuidelijk Afrika waar elk moment een giraffe uit de bosjes kan komen. Die zijn hier natuurlijk niet, maar wel veel ezels en geiten.  In het midden en zuiden zijn er prachtige meren waar fel roze flamingo’s waden. Een spectaculair gezicht.

De meningen zijn verdeeld als het gaat om de voor- en nadelen van Bonaire als gemeente van Nederland. Sommigen zijn blij met de geïnstalleerde airco’s in de scholen en de status van het ziekenhuis, anderen vinden de dominantie van Nederland onwenselijk en zelfs onwettig.

1. Maaike:
    20 februari 2024
    Fijn om te horen dat jullie het goed maken en genieten!
  2. Tanne:
    20 februari 2024
    Kom lekker bij van alle spanning en stress!
  3. Jannemiek:
    Geniet ze!
  4. Nienke Wokke:
    20 februari 2024
    Fijn dat jullie reis nu is begonnen. Mooie plek om te beginnen lijkt me.
  5. Truus:
    20 februari 2024
    Wat een heerlijk gebied om jullie vakantie te beginnen. Prachtige natuur in een relaxte omgeving. Heerlijk genieten.
  6. Georg Frerks:
    20 februari 2024
    Dat klinkt allemaal heel aanlokkelijk. Geniet maar verdiend. Is het eten ook Nederlands van de gestampte pot of heel anders? Ik hoop maar het laatste voor jullie!
  7. Marianne:
    20 februari 2024
    Klinkt goed Els! Al prachtige foto's!
  8. Aafje:
    20 februari 2024
    Dat klinkt heerlijk relaxed! Beetje zon zou hier ook wel lekker zijn! Geniet ervan
  9. Peter:
    20 februari 2024
    Dat ziet er prima uit. Veel plezier daar voor jullie beiden 😎
  10. Trudy:
    20 februari 2024
    Dus toch naar de Cariben! Klinkt heerlijk ontspannen en aangenaam klimaat. Is dit het begin van een langere reis? Fijne tijd!
  11. Tineke Tukker:
    21 februari 2024
    Geen kou en regen, geniet!
  12. Adriaan:
    Mmmm..... heerlijk!
  13. Johanna S.:
    21 februari 2024
    Fijn, altijd, én knap, die korte doch sprekende impressies.
    Goede reis verder!

Jouw reactie