Aruba

25 februari 2024 - Oranjestad, Aruba

Voor shoppen bij Gucci, Versace, Dior en Breitling is Aruba de ‘place to be’. Shopping Malls en casino’s lokken de bezoekers van het eiland. Aruba heeft het massatoerisme omarmt. Amerikanen en (luidruchtige) Nederlanders worden met vliegtuigen en cruiseschepen dagelijks aangevoerd. Een kilometers lange kuststrook van hotels en resorts doet denken aan Torremolinos.

We zijn er nog niet achter wat het lokale voedsel is. Het zijn zeker geen kip nuggets, hamburgers, Dutch Pancakes of pizza’s zoals ze overal serveren. Gelukkig heb ik mijn eigen kok mee :-)

We zwemmen in zee en nemen de bus naar San Nicolas, een stadje in het zuiden waar ooit een van de grootste olieraffinaderijen ter wereld stond. Nadat de raffinaderij werd gesloten en de stad dreigde te verloederen, namen enkele Arubanen het initiatief om met muurschilderingen het stadje op te fleuren. Dat is gelukt!

1. José Pauw:
    25 februari 2024
    Geniet van het strand, de muurschilderingen en het mooie weer. Wij hebben de warmste februari ooit gemeten. Maar wel veel grijze dagen en regen.
  2. Paul:
    25 februari 2024
    Dutch pancakes niet lokaal?
  3. Els Klinkert:
    28 februari 2024
    Hoi Paul,
    Arubanen beschouwen zich niet echt als Nederlanders, dus of ze veel Nl pannenkoeken eten, betwijfel ik. We vonden nog wel een lijstje met daarop traditionele en lokale Arubaanse gerechten. Onder andere is een stew van geitenvlees populair, een soort van maispap en Kroketten!
  4. Georg Frerks:
    25 februari 2024
    Ik zie dat je goede eigen kok al is opgenomen in de muurschildering . Toko Tukker op Aruba. Geniet maar lekker van de vakantie. Hartelijke groeten!
  5. Aafje:
    26 februari 2024
    Klinkt als een eiland waar je niet te lang wilt blijven. Hoewel die strandfoto er wel heerlijk uitziet, nog heerlijker omdat het hier zulk petweer is. In ieder geval weer een ervaring rijker!
  6. Teuny Tukker:
    27 februari 2024
    Ziet er heerlijk warm uit .
    Heldere kleuren.
  7. Marianne:
    27 februari 2024
    Hmmm, na t strand en t bekijken van de prachtige muurschilderingen maar op pad naar de volgende bestemming? Of toch op zoek naar een eenvoudig handtasje van Gucci? 😜
    Geniet van de dag!
  8. Adriaan:
    27 februari 2024
    Er is bij Tabago een olievlek ontstaan die Aruba bedreigt. Hoor ik net op de BBC.
  9. Maaike:
    29 februari 2024
    En waar gaat de volgende reis naar toe!?
    Wat bof je met "Toko Tukker"!

Jouw reactie