Colombia 2

17 april 2024 - Colombia, Colombia

Simon Bolivar blijft de held van Colombia. Elke stad heeft een straat, plein of gebouw die zijn naam draagt. Bolivar en zijn leger verjoegen de Spanjaarden, de koloniale overheersers, uit een groot deel van Zuid-Amerika in het begin van de 19de eeuw. We bezoeken Santa Marta en - omdat we in Mozambique, de 60-delige (!) Netflix serie over Bolivar hebben gezien- gaan we toch ook maar naar de plek waar hij is overleden. (Kijken of de film klopt.) Hij stierf op 47-jarige leeftijd ten gevolge van TB.

De natuur trekt en we zoeken een hotel in de Sierra Nevada. We vinden een eco-lodge die adverteert met ‘traditional Indian food’, yogalessen en als versiering Tibetaanse vlaggetjes heeft hangen. We verheugen ons op Indiase curries. Het lokale menu is beslist lekker, maar we zijn toe aan verandering. Eenmaal gearriveerd blijkt dat het om traditioneel eten van indianen  gaat. En wat is traditioneel Indiaans eten: Pizza’s…!! Wel met een bodem gebakken van cassavemeel.

Het reistempo hebben we flink verlaagd. We blijven langer op een plek en staan niet meer vroeg op om een bus te halen. We moeten nog een beetje bijkomen van alle indrukken en ervaringen van afgelopen weken. Volgende week gaan we weer richting huis, nu nog even genieten van de warmte en onze boeken uitlezen.

1. Tanne:
    17 april 2024
    dat ziet er goed uit, geniet van de laatste week en groeten uit Skopje.
  2. Teuny Tukker:
    17 april 2024
    Wat een uitdaging Henk en Els . Geluk huisje en gezellig straatje met gebedsvlaggetjes
    hoog in de lucht midden in Amerika .Goede reis naar huis den Haag.
    Ik vertrek vandaag naar de kleine rug een eilandje bij Dordtrecht en
    morgen naar ome Kees, tante Rie en Tineke en Herman zien. groet uit Antwerpen
  3. Truus:
    17 april 2024
    wat een gezellig huisje om de laatste dagen in Colombia te verblijven. Heel gezellig lijkt me.
    Nog een goede terugreis gewenst.
  4. Trudy:
    17 april 2024
    Ziet er relaxed uit en lekker warm. Hier is het om de andere dag warm of koud (met hagel). Dus bereid je voor! Goede reis terug!
  5. Aafje:
    18 april 2024
    Geniet nog lekker van de laatste week Colombia en verheug je op de volkorenboterhammen met kaas en de heerlijke zelfgemaakte curries!

Jouw reactie