Outback Australië

1 november 2022 - Darwin, Australië

We rijden door het Kakadu park naar het zuiden. Tweehonderd kilometer zonder enige bebouwing of teken van menselijke activiteit. Alleen waarschuwingsborden voor krokodillen. Daarna wat spaarzame nederzettingen. Die herken je aan een stoffige kruising met een benzinepomp, een winkeltje en een paar prefab huizen. We vragen ons af wat mensen hier eten. Groente en fruit is nauwelijks te koop, wel veel soorten chips en frisdrank. Het park is op verzoek van de aboriginals drooggelegd: geen bier voor Henk.

Via Pine Creek rijden we naar Litchfield National Park waar we zwemmen in poelen van watervallen. Tenminste alleen in die poelen waar de rangers de krokodillen hebben verwijderd. Je wordt verzocht om te bellen  mocht je toch een krokodil zien. De grootste poel is afgesloten omdat er recent een krokodil is gesignaleerd. De omgeving is prachtig, met veel vogels. Het zwemmen koelt heerlijk af. Ook hier geen enkele voorziening, zelfs geen afvalbakken. Take your rubbish home!  wordt de bezoekers te verstaan gegeven.

Per ongeluk rijden we een aboriginal community in. Het ziet er een beetje troosteloos uit: prefab huizen, heel veel ouderen en kinderen, autowrakken en afval.

Nu weer terug in Darwin, weer toegang tot internet en de supermarkt. We kopen kaas in voor onze verdere reis door Azië. Morgen vliegen we naar Bali. Volgens het weerbericht is het daar een stuk koeler.

ImageImageImageImageImageImageImage

1. Bep:
    1 november 2022
    Lieve Henk & Els,
    Wat een leuke verhalen weer van jullie, ik heb ze net Cas voor zitten lezen en de foto’s laten zien. Hij geniet hier ook van.
    Goede reis verder en op naar Bali. Heerlijk.
    Liefs van ons en we zien jullie volgende verhaal weer met plezier tegemoet.
    Liefs Cas & Bep.
  2. Trudy:
    1 november 2022
    Hoi Els en Henk, Leuk jullie 2 laatste nieuwsbrieven. Darwin en Kakadupark is wel weer heel wat anders dan Timor en Flores. Komt op ons wat desolaat en kaal over. Wel interessant dat ook gezien te hebben. Nu op naar Bali, mooi groen en lekker eten! Veel plezier! Liefs, Boy en Trudy
  3. Marianne:
    2 november 2022
    Lieve Els en Henk, Wat ontzettend leuk om jullie reisverhalen te lezen en de prachtige foto's te zien, ook heel interessant. En je schrijft echt gezellig! Wij zijn onlangs terug gekomen van een weekje Zakynthos, heerlijk maar wat jullie nu doen is 'andere koek '.
    Veel plezier op Bali, liefs René en Marianne
  4. Teuny Tukker:
    3 november 2022
    Bedankt De foto's net binnengekregen. Wat veel indrukken zeg.
    Hier gaat het goed.