Aangekomen in Bangkok

16 september 2022 - Bangkok, Thailand

Het vertrek op Schiphol valt mee. Wel lange rijen (1 uur wachten) voor de Security, maar ieder doet zijn best om de massa’s snel te verwerken. We vliegen de hele nacht en komen vermoeid in Bangkok aan. Blijkbaar zien we er zo oud en gekreukeld uit dat we door de Thaise grondstaf direct naar de priority rij voor senioren (voor 70+) worden gestuurd.
We verblijven in een appartement op het complex Suan Parichat, waar we in de periode 1988-1990 ook gewoond hebben. We waren toen allebei assistent-deskundige bij de ILO, de internationale arbeidsorganisatie.
Suan Parichat is een groene oase, met veel bomen, palmen en water. Houten  plankieren verbinden de huizen. In het water zwemmen karpers, wonen er grote hagedissen en hangen er orchideeën in de bomen. Het lijkt idyllisch maar verscheidene katten en hondjes zijn verdwenen: op een onbewaakt moment door de hagedissen gegrepen.

We genieten ervan om weer in onze oude buurt te zijn. De geuren, eetstalletje en vriendelijke mensen zijn hetzelfde gebleven.

Suan Parichat in BangkokSuan Parichat - gemeenschappelijke zwembadTropische tuin van Suan Parichat

1. Maaike:
    16 september 2022
    Heerlijk om zo met jullie mee te kunnen reizen! Goede reis!
  2. Nienke Wokke:
    16 september 2022
    Leuk dat jullie een blog bijhouden!
    Ik vraag me nu wel af: hoe groot zijn die hagedissen?!
  3. Els Klinkert:
    19 september 2022
    Hoi Nienke,
    Die kunnen wel 2 meter worden. Je ziet ze zelden, ze zijn nogal schuw.
  4. Bep:
    16 september 2022
    Wat ben ik jaloers. Wat leuk om, voor jullie bekende, omgeving te toeven. Heel fijn verblijf daarben …. op naar de volgende lokatie.
  5. Marianne:
    17 september 2022
    Prachtige omgeving! Wat leuk om in je 'oude' omgeving terug te zijn en dat het er zo mooi uit ziet. Moest wel even lachen om de seniorenrij hoor! Fijn om jullie reis zo te volgen!
  6. Trudy:
    3 oktober 2022
    Leuk die foto's van jullie flat in Bangkok; wij herkenden het, want wij waren daar in 1988 samen met je moeder en schoonvader. Was daar inderdaad erg mooi.